Google Seo - seopaket.com.tr

Arama motorları nasıl çalışır?

Arama motorları, bir kullanıcının girdiği herhangi bir arama sorgusu için sonuç sağlar. Bunu yapmak için, web’i oluşturan geniş web siteleri ağını araştırır ve “analiz ederler”. Her arama sorgusu için hangi sonuçların görüntüleneceğini belirleyen karmaşık bir algoritma çalıştırırlar.

SEO neden Google’a odaklanır?

Birçok kişi için “arama motoru” terimi , küresel arama motoru pazarının yaklaşık %92’sine sahip olan Google ile eş anlamlıdır . Google baskın arama motoru olduğu için, SEO genellikle Google için en iyi olanın etrafında döner.

Google ne istiyor?

Google, kullanıcılarına veya arama yapanlara en iyi arama deneyimini sunmak için tasarlanmıştır. Bu, mümkün olan en kısa sürede en alakalı sonuçları sağlamak anlamına gelir.

Arama deneyiminin 2 temel öğesi, arama terimi (kullanıcı girişi) ve arama sonuçlarıdır (çıktı).

Diyelim ki “Seo Hizmetleri” veya “Seo Paket” aratıyorsunuz. Bu açık ve net bir aramadır. Google, ne istediğinizi anlar ve en iyi organik sonuç olarak faydalı bir sayfa sunar : seopaket.com.tr sayfasının listelenmesi bu sorgunun bir sonucudur.

Google’ın bakış açısından, bu çok iyi bir arama sonucu ve olumlu bir kullanıcı deneyimidir, çünkü kullanıcının en üstteki sonucu tıklaması ve sonuçtan memnun olması muhtemeldir.

Google Seo

Google nasıl para kazanıyor?

Google, arama hizmetine güvenen ve değer veren insanlardan yararlanır. Bunu, faydalı arama sonuçları sunarak başarır.

Google ayrıca işletmelere, arama sonucu sayfalarının en üstünde reklam amaçlı bir yerleşim için ödeme yapma fırsatı sunar. “Reklam” kelimesi bu listeleri gösterir. Google, AdWords aracılığıyla satın aldığınız bu tıklama başına ödeme (PPC) reklamlarını, arama yapanlar tıkladığında para kazanır . Bu reklamları özellikle daha genel sorgularda göreceksiniz.

Küçük bir etiket dışında, bu reklamlar diğer arama sonuçlarından neredeyse ayırt edilemez görünüyor. Tabii ki, bu bilerek yapılır, çünkü birçok kullanıcı, reklam olduklarının farkında olmadan bu sonuçlara tıklar. İşte tam o anda Google kazanmaya başlar.

Google’ın güvendiği şey bu. Reklam gelirleri , Google’ın 2022’de elde ettiği 282,5 milyar doların %85’inden fazlasını oluşturdu . Bu nedenle, arama işlevleri temel ürünü olarak kalsa da, reklamcılık işine bağlıdır.

Arama sonuçlarının anatomisi

SERP’ler, ücretli arama sonuçlarından ve organik sonuçların Google’ın gelirine katkıda bulunmadığı “organik” arama sonuçlarından oluşur. Bunun yerine Google, bir sitenin alaka düzeyi ve kalitesine ilişkin değerlendirmesine dayalı olarak organik sonuçlar sunar. Arama sorgusunun türüne bağlı olarak Google, SERP’de haritalar, resimler veya videolar gibi farklı öğeler de içerecektir.

Bir SERP’deki reklamların hacmi, kullanıcıların ne aradığına bağlıdır. Örneğin, “ayakkabılar” kelimesini arayacak olsaydınız, büyük olasılıkla önemli sayıda en iyi sonucun reklam olduğunu görürsünüz. Aslında, ilk organik sonucu bulmak için muhtemelen sayfayı aşağı kaydırmanız gerekecek.

Bunun gibi bir sorgu genellikle çok fazla reklam oluşturur, çünkü arama yapan kişinin çevrimiçi olarak ayakkabı satın alma olasılığı çok yüksektir ve bu sorgu için AdWords sonuçlarındaki bir özellik için ödeme yapmak isteyen çok sayıda ayakkabı şirketi vardır.

Öte yandan, “Atlanta Şahinleri” gibi bir şey ararsanız, sonuçlarınız farklı olacaktır. Bu arama çoğunlukla bu isimle profesyonel Amerikan futbolu takımına bağlı olduğundan, en iyi sonuçlar bununla ilgilidir. Ama yine de daha az net bir sorgu. Haberleri, bilgi grafiğini ve ana sayfalarını bulacaksınız. En üstteki bu 3 tür sonuç, Google’ın aramanızın tam amacını bilmediğini, ancak ekip hakkında bilgi edinmek, en son haberlerini okumak veya web sitesine gitmek için hızlı yollar sağladığını gösterir.

Sorgunun arkasında herhangi bir satın alma amacı bulunmadığından, reklam verenler anahtar kelime için teklif vermeye istekli değildir, bu nedenle AdWords sonucu yoktur.

Ancak, Google’a alışveriş yapıyor olabileceğinizi gösteren sorguyu “Atlanta Şahinleri şapkası” olarak değiştirirseniz, SERP sonuçları daha fazla sponsorlu sonuç gösterecek şekilde değişir.

SEO’nun rolü

SEO’nun amacı, organik arama sonuçlarındaki sıralamanızı yükseltmektir. AdWords, alışveriş ve yerel sonuçları optimize etmek için farklı uygulamalar vardır. Siteniz için en uygun seo taktikleri ve seo hizmeti çözümü size seopaket.com.tr olarak sağlamaktayız. Sitenizin ücretsiz analizi ile birlikte zirve hesapları yapmaya başlayabiliriz.

SERP’lerde gayrimenkul alan pek çok rakip unsur organik listeleri aşağı çekiyor gibi görünse de, SEO hala çok güçlü ve kazançlı bir çaba olabilir .

Google’ın her gün milyarlarca arama sorgusu işlediği düşünülürse , organik arama sonuçları çok büyük bir pastanın çok büyük bir dilimidir. Organik sıralamaları güvence altına almak ve sürdürmek için bazı ön ve devam eden yatırımlar olsa da, web sitenize trafik gönderen her tıklama tamamen ücretsizdir.